min viktminskning

19 maj 2011

Dietistens råd

Mixad kiwi och lättyoghurt till frukost, kiwi är mycket fiberrikt, och borde vara bra så det åt jag till frukost innan det var dags att ringa dietisten... JAG har nämligen samma skit problem fortfarande alltså, fortfarande inte fått gått på toa. I natt fick jag för mig att tarmen hade lossnat från magen och all mat bara ramlade ner i tomma intet och la sig på hög längst ner... och det där som jag fick göra ifrån mig om söndagen, var bara det som var i tarmarna sedan innan operationen... ju mer jag tänkte på det desto verkligare blev tanken, för herregud!! jag har ju slutat fisa!!
Det hon sa var:
  • Se till att få med fibrer i varje mål,
  • Katrinplommonpure kan och får användas både på morgonyoghurten och kan spädas med apelsinjucie och drickas sakta (Risk för dumping annars) till någon mellis.
  • Dricka mycket vatten (vilket jag har svårt med) te, rött, vitt och örtte är inte stoppande och kan vara ett lättare sätt att få i sig vätska.
  • Försök att röra på sig så mycket man orkar, motion får igång tarmarna.

Inga kommentarer: