min viktminskning

13 maj 2011

Hemresedag

det märktes att vi skulle få fara hem idag, rastlösheten skvalpade i takt med det sista i droppåsen.. var det inte frukost snart... VI SKA JU FÅ ÄTA IDAG, visserligen ff på flytbacis men nu är det riktig mat som gäller..

Naturligtvis var ju det laktosfria filen/yoghurten slut, så jag fick efter mycket om och men proviva blåbärssoppa. 1,5 dl men en liten tesked... Det såg Jättemycket ut faktiskt, fick jag i mig hälften så gjorde jag det bra...

Sedan iväg och bli av med kanylen och hopp in i duschen med eget schampo och BALSAM... gudomligt, där jag kunnat stå länge..

Därefter nya förbandsplåster, och på med civila kläder... och dags för första mellisen, någon röd saftsoppa av någe slag, osockrad naturligtvis.

Men ronden kom precis mitt i och det visde sig att sköterskan inte hunnit med när undersköterskan bytte plåster och ville nu göra om det för att se om det var några stygn  i våra titthål..
så det var bara vackert att åter lägga sig i sängen och visa magen, och tur var det eftersom det visade sig att jag hade 1 stygn på 2 ställen... som eventuellt kunde behövas en distriktsköterskas handlag för borttagning.

Därefter var det i stort sett lunch--En skogssvampsoppa som smakade gudomligt men visade sig vara laktos i så mina små illagörande fisar i tarmarna blev stora moster... AJ AJ kan jag säga...

Läkaren som skulle skriva ut oss var naturligtvis sen så vi stod och stampade och ville bara dra iväg men receptskrivade och utskrivningen tog tid ändå...

Husse satt ner i bilen med voffs till jag var färdig och kom och mötte mig i nere på bottenplanet och aldrig har jag varit så glad att se honom... för att inte tala om att få träffa hjärtat mitt igen <3 <3

Resan hem gick över förväntan, vi stannade dock för husses lunch och mitt mellanmål, och jag blev förvånad att hamburgaren luktade fett och äckligt... det var nog med att fösöka få sig min proviva.

Ett par mil hemifrån, just som jag lyckats somna, så small det till i bilen och den började leva om som värsta raggarbilen...
Muffen som håller fast lambasonden och sitter på grenröret hade lostnat, så det var raka rör rätt ut... efter
samrådan med verkstaden så kunde vi efter ha tagit lös lambasonden köra hem trots oljudet...

Inga kommentarer: