min viktminskning

10 maj 2011

Bussresan ner

gick bra, lite varmt, för jag lyckas ju alltid sätta mig på solsidan, sedan jag satt i telefonen nästa hela tiden men ändå... Det som krångla till sig lite var bytet till lokalturen, först gick jag till fel 4:a, och sedan stod det att de inte tar kontanter på bussen, typisk jag som lämnat mina kort hemma, jag blev hänvisad till pressbyrån och fick uppgiften att bussen gick om 4 minuter...

Jag älgade iväg med min rullväska till pressbyrån, för att där mötas av infon att de minsan inte säljer några lösabiljetter, inga biljetter alls.... men det går att smsköpa en bussbiljett och den infon finns på busskuren.
JAg älgade tillbaka, halvt desperat medans magsyran steg i magen, drog upp min NYA telefon och började följa instruktionen, det gick inge vidare, ny telefon, nytt operativsystem... lb l4 v... till Allan bil.... NEJ FEL, BÖRJA OM... busschaffören kom dessutom och frågade hur det gick varav magsyran steg till oanade höjder..

Tillslut sa han när han antagligen såg hur nära galenskapen jag var, att jag fick åka med ändå, att jag fick fixa det till nästa gång jag skulle åka, "Det blir nog ingen nästa gång" sa jag "om jag inte skulle råka åka buss i min hemkommun, vilket just nu inte är troligt"... "Kommer du utifrån?" sa chaffören med höjda ögonbryn "då kommer allt i ettt annat läge, då åker du gratis på övergången"...

Så jag fick gå ombord på bussen och tanten bredvid frågade var jag skulle och lovade att plinga på rätt hållplats...

Inga kommentarer: