min viktminskning

10 maj 2011

sista rusken

Nu sitter jag här duschad, med sjukhuskläder i dagrummet på avd 15, ensam med min vattenflaska och den sista shaken... kan vara det sista jag äter för alltid, för efter 24 ska jag vara fastande...inte ens vatten.

Tårarna rinner och jag känner mej ensamast i världen...

Hemma ligger sambon och hunden susandes.. Jag önskar på sätt och vis att även jag låg där, jag önskar att jag kunnat gå ner dessa milijorners kilon på egen hand...

Jag önskar det jag inte kan få, det borde väl jag veta, jag som gått på nästan varenda bantingsreklam och bantingsmyt som finns.. hur många tusen kr har jag lagt ut på piller, böcker, dieter, WW, Viktklubben i mina dagar, det vill jag föresten inte veta...men nu jag har fått denna chans, på ett sätt som funkar, att förlänga mitt liv och förhoppningsvis slippa få cancer och diabetes...Bara jag vaknar ur narkosen i morgon!!

Ångesten är enorm, jag har skrivit ett sista brev till sambon, skrivit hur jag vill ha begravningen och fördelningen av mina få saker...

Nu har jag gjort och fixat det jag kan, shaken är slut.. 2 små vita piller ligger här bredvid min vattenflaska... dags att borsta gaddarna, ta pillren och säga godnatt världen... Vi syns förhoppningsvis på andra sidan...

Inga kommentarer: