min viktminskning

18 maj 2011

1: a duschen

har hållit ur på det har med duschningen för plåstrens skull... men idag är det dags känner jag håret trots flätor ser flottigt ut och jag börjar vara less på hundtvättar.. såidag begav  det sig sådeles in i det blöta hörnet i badrummet.. jag hade fåfängt klipppt och klistrat på bitar av plastpåsar över plåstren men efter fösta vattendropparna så knövlade de bara ihop sig, så där fick man för det..

MEN det var ljuvligt och behövligt...

Plåstren var dyblöta och bara att ta bort vilket gjorde jag gjorde alla sår såg fina och halvläkta... förutom  navelsåret, huvva grön-gult glägg, blandat med någe svart. (GAHHH, början till gangrän?!?!) Jag ringde till distriksköterskemottaningen och fick en tid timmen efter..

Efter omläggning och några tröstande, lugnade ord och några extra plåster att byta med i handväskan, så begav jag mig åter till skogen och hemmets lugna vrå för att försöka äta i kapp vad denna utflykt försenat...

Men den nyduschade känslan sitter kvar och nu har jag fina plåster som går och duscha med!!

Inga kommentarer: