min viktminskning

19 april 2011

Dag 9

Och åter dagbarnsdag... det är både för och nackdelar med ha dagbarn och flyta... flest nackdelar skulle jag tro men så är det väl alltid när det gäller flytdieter och resten av livet... Fördelarna är väl bla att det är lättare att komma i håg att "äta" påsarna eftersom det är mer rutin på målen... frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och sen när de gått hem.. middag, mellanmål och kvällsmål strax innan sänggång (så man får springa en 3-4 ggr på toa på natten.) sedan går det ganska fort att äta/dricka och man kan ägna sig åt barna sedan.... Nackdelarna är väl alla frågor både från barn och barnens föräldrar... sedan alla dessa toabesök..

Nåja dag 9 äro övfer och komma dock aldrig åter... ett stort kryss till i alamnackan...

Det blev dock lite kämpigt efter alla dessa provsmakningar... Det kändes ungefär som man kastat tändvätska på en glödande myrkas... Hjärnan och fetknoppen som stitter därinne och styr, fick åter upp hoppet att detta trots allt kanske inte är kört ändå...och satte in det stora SUGET med förnyade krafter...

Sambon åt i stan, lyckligtvis, så jag slapp fixa med middag åt honom.. Hehe, jag är väl less på min "krydda på en höft" mat... så jag hällde/skedade i mej en kyckingsoppa, blandad med kött buljong?!sedan gick jag ut och staplade ved på pallar i 2 timmar, sedan frös jag som en nakenhund, så sambon fick lov att ha värmen på  på högsta i bilen, när vi åkte för att titta till en skogsbilväg... så när jag kom in vid 21.30 så råkade jag ha 3 påsar kvar... jag klarade av att få i mej 2 tackvare att jag såg en film på datorn...

Inga kommentarer: