min viktminskning

15 april 2011

Dag 6

idag har jag åter ilskan och arg-heten åter under kontroll, det känns bra! smaken i munnen känns bättre och förhoppningsvis har min andedräkt mindras något... Jag har i flera dagar tyckt att detoxen smakar pepparstarkt så jag undra om inte smaklökarna får en knäck av att bara smaka på konstgjort dravel dagarna i ända....
Annars är det jämna plågor, har varit duktigare på att ta mina påsar jämnare och det kanske ger utslag på humöret också...

Det gick lätta att gå och handla det ökade inte mitt sug jag tog en ruskadricka i bilen precis innan jag gick in och hällde i mej ca en halvliter vatten... gissa om det gick fort på slutet... hehe jag höll på att rama en liten tjej och hennes mamma som stod i toakön, i min iver att komma in och lätta på trycket som hotade med stora bokstäver att svämma över...

Jag köpte en ny smak av nutriletten idag, kaffelatte låglaktos som jag provade när jag kom hem... Huvva den var knappt drickbar kall hoppas att den blir bättre varm... annars får jag ta den när jag lixs redan är på dåligt humör...  Jag kom på en snilleblixt till middagssoppan... eftersom buljong gjort på pulver el tärn. var tillåtet så kokade jag 2 dl vatten, tog kanske ett "stort" kryddmått buljongpulver, kokade det och sedan vispade jag ner grönsakssoppepulvret och POFF!! så blev det ett helt okej middagssubsitut, lite i saltaste laget men helt okej, mitt gamla jag ville ha påfyllning... ;). Det var så gott att det säkert inte är tillåtet.

Inga kommentarer: