min viktminskning

22 april 2011

Dag 13

Jag gör för mycket just nu...Somnar trött, Vaknar trött, Energin räcker inte till i mina påsar... känner mej helt orkeslös just nu... men jag går på ändå... jag dammar, dammsuger, torkar golv, skurar badrummet...hann lagom slänga i mig en shake innan passet på vedbacken började, att stapla ved kanske inte är det mest krävande men  prova att stapla en pall non stopp... Men jag tjurar på, jag smilar upp mig och biter ihop.Visserligen rämnar fasaden då och då, jag tänder på en millisekund och fräser som värsta markattan och det är oftast sambon som råkar illa ut...

Men jag lagar ff middagsmaten till sambon,varje dag... men någon påskbuffé att skryta med får han då inte, Det får räcka med kalvsylta, 2 sorters sill, skinka och ägg... resten får han väl tokäta hos mor sin i morgon, när mitt stora eldrop kommer, den årliga påskmiddagen hos svärmor... I värsta fall får jag väl gå ut och gå en sväng medans de vräker i sig all mat... De tänker minsann inte på alla fattiga barn i Etiopien, som får gå hungriga, barfota och utan kläder... utan tak för natten... näädå, de svullar och smaskar och trugar i sig det sista, fettit värre... så allt fastnar i blodomloppet




GAAAAAAAHHH vad jag tycker synd om mig!! jag vill äta påskmat, jag vill tugga, jag vill också svulla... eller näää jag vill bli friskare, få mindre ont, smalare och mer rörlig,... 17 dagar kvar!!

2 kommentarer:

aronnax sa...

Hej, Aronnax från viktop här, du skriver helt fantastiskt roligt, mitt i all misär, det hjälper till att fortsätta med mitt flyt.
För lätt är det inte!!

Kom på nåt underbart, en av tre v. är avklarrade, känns bra, faktiskt!
Fortsätt skriva och flyt på, nu är påsken över, hoppas det gick bra för dej!

grizen sa...

Du smickrar mej, Aronnax!! TAck så mycket <3
jo dagarna krymper så sakterliga..jag har bara 15 dagar av 30 kva...jag är på mitten!!! TJOHOOOO!!