min viktminskning

23 april 2011

Dag 14 påskafton

hrmmm... ikväll är det påskbufé hos svärmora... ett återkommande inslag i våra traditioner.. ett smörgåsbord som i mångt och mycket liknar julbordet, både i storlek och innehåll men något mer fisk och dyl... i år blir jag bara åskådare och svärmora hade tårar i ögonvrårna när hon kom på det för några veckor sedan... "men jänta vad ska du bli mätt på då?" Men jag satt upp en käck min och sa att nog ordnar det sig.. Nästa påsk så kan jag ju äta, Då tar jag dessutom det bara det godaste..

Ska jag vara ärlig så gruvar jag mej faktiskt ganska mycket ... men jag vägrar sitta själv hemma... och jag vägrar ställa till med ett eget påskfirade åt sambon... så vi åker!
Jag har det förbehållet att om det blir jobbigt så går jag ut och går en bit... Jag tar med mig en chokladpudding så jag kan äta den medans de äter efterrätten...

Inga kommentarer: