min viktminskning

27 augusti 2011

Snart en vecka

in på Rivstartsutmaningen.. och jag har inte lyckats det minsta med att hålla mina personliga målsätttningar. Jag har ju satt som mål att "hinna" gå ner 5 kg på åtta veckor..


  • Mitt motionsschema: Jag har fortfarande jätteont i mina benhinnor, knäna känns dock bättre, så jag tänker sätta igång med promenaderna igen, trots allt, jag får visa vem som bestämmer, eftersom det inte verkar gå och vila hinnorna på bättre humör, så får jag väl göra tvärtom...
  • Dricka minst 1.5 l vatten: Går fortfarande en bra dag, bara på nåder... blir oftast bara 1 liter, kanske något lite mer om jag har tur...
  • Maten, och mina proteinpulver har jag faktiskt slaravt med också... mellanmålen är svåra att få till helst när man är på flygande fläng.. det enda jag har att skylla på är att det har hänt/händer mycket just nu, i andra delar av mitt liv... inget godkänt att skylla på, maten måste funka ändå!
Jag har trots allt gått ner ett smörpaket (= 0.5 kg) ändå denna vecka... och det är jag faktiskt nöjd över, eftersom jag stått stilla ett tag nu... få se nu nästa vägning är på onsdag.. Bara två mjölpaket och ett smörpaket kvar nu... (4.5 kg)

En liten annan rolig grej är att jag har sedan april gått ihop ca 20 cm runt magen...

XX

Inga kommentarer: