min viktminskning

6 augusti 2011

Skitdag nr 1

Igår var det värsta skitdagen, det kändes redan från morgonen... helt enegilös och supertom i magen redan när jag klev upp, kom på mig själv med att äta hetsigt, nästan panikartat, liksom pula in, blev naturligtvis illamående direkt efter... det la sig som tur var efter ett tag, så jag åkte som planerat in till stan med den obligatoriska bananen i handväskan, vilken jag fick lov att trycka i mej redan vid 9. Kvart i tio så krävde magen mera?! men jag bet i hop och gjorde bort mina ärenden och veckohandlade färdigt...

men i bilen hem kände jag mig gråtfärdig och supertom, väl hemma så slängde jag i mig en kall varmkorv, medans jag stuvade i varorna, sedan fortsatte jag med matlådan, jag tänkt ha till lunch. Åt även alldeles för fort även denna gång, fortfarande med känslan av att kunna bli utan om jag inte skyndar mig... Men det enda som hände var väl att jag överlarmades av en kollosal trötthet (Dumpningsympom jag vet) fick gå och lägga mig ett par timmar... väl uppe igen så kände jag åter denna "Panik-måste äta något som ger engergi--fort!" stoppade obetänksamt i mig lite choklad som jag tänkte skulle ge en den kick hjärnan var ute efter..

Den enda kick det gav, var att jag fick gå och lägga mig igen..  

Hade tänkt ut Tacos tilll middag, vilket jag fick i mig ett tortilia bröd med grönsaker, köttfärs och sås, ost och jalapeno. Några natchochips med ostdipp slank också med innan det var dags att gå och lägga sig igen, tröttheten var som en järnhjälm, illamåendet hamrade på insidan av revbenen.. men det var ett kort anfall för efter det var det som jag kvicknade till och ätpaniken hade gått över, så jag tog med mig hunden ut på en kort promenad inann jag gjorde en smoothie med frysta hallon, ½ banan, mjölk och proteinpulver till kvällsmål... innan jag stupade i säng denna gång för sista denna dag.

Inga kommentarer: