min viktminskning

4 augusti 2011

Proteinpulversdjungeln

behöver man verkligen käka proteinpulver när man är opererad? JA, det tror jag faktiskt, för jag är rädd att iaf jag redan tappat alltför mycket muskelmassa,  och det vill jag inte! Jag vill tappa fett inte muskler...

Jag tror vi behöver det som tillskott, helst när det är lättare att få i sig kolhydrater på vårat starkt begränsade matintag. MEN kan man förmå sig rent psykiskt att dricka pulverdricka igen?! Och det frivilligt?? Det vet jag inte, man kan ha byggt upp en mental spärr efter ha levt på pulver i över en månad..

Så därför gick jag med bestämda steg till min hälskostbutik och frågade vilket av alla hundra olika proteinpulver och dyl som är prisvärt och smakade bra gömt i bla smoothies. Hon visade en hel hög i varierande prisklasser smaker och storlekar, lämpade över en hög broschyrer, några provpåsar och bad mig gå hem och läsa...

efter ha läst igenom de papperna så gick jag ut på fitnesbutiken och beställde både vanligt proteinpulver med naturell smak och något som heter nattprotein som ska tas på kvällen innan läggdags för att hjälpa kroppen med återhämtning och muskelbygnad.

Inga kommentarer: