min viktminskning

23 oktober 2011

Vad är jag...

Nu har det hänt!! Jag har tappat bort mig själv, jag hinner inte med i hjärnan, vad som händer i kropppen.

Ibland så hajar jag till när jag ser mig själv i spegeln!? men oftast ser jag mig fortfarande som fet.. jag flyttar automatiskt på mig om någon ska gå förbi för att ge plats, jag går fortfarande på handikapptoan för att få svängrum nog... Jag gillar inte heller att sätta mig på stolar som ser veka ut. Jag blir lika överaskad när bussbälterna räcker till, och när jag når hur lätt som helst när jag ska torka mig i rumpan... eller att jag kan plocka upp något från golvet utan att måsta hålla andan och halvdeles få hjärtsnörp..

Visst jag ser på ju på vågen hur jag minskar, ibland frustrerande "sakta" inte alls så fort som i början, när det iband var flera kg i veckan... men det går stadigt neråt... jag startade på BMI 45.6 Allstå enl listan på FETMA STEG 3... kanske egentligen på STEG 4, om man ser på trappstegen..

Nu ligger jag på 32.6.. alltså 2.7 enheter tills jag "bara" är överviktig!!

Jag vet inte heller vad jag har för storlek, hade beställt ur katalogen, jag tittar fortfarande automatiskt på de stora storlekarna... men sen jag tog kaxigt stl 44, och var helt övertygad att det skulle vara FÖR litet... Men det var för stort så det får går tillbaka.. när hände det sist?!

                                                                                                                                                                XX

Inga kommentarer: