min viktminskning

23 oktober 2011

Utmaning nr 2

Det är 10 veckor kvar till jul och nu kommer en utmaning med att komma igång med hälsan.
Tillsammans med Åsa och Hea och många andra kommer jag nu att kämpa för att träningen ska komma igång! Gå med du också!

Detta är taget från Heas blogg:
"Ni väger er en gång i veckan och rapporterar eran siffra så lägger jag in den
(det är ju frivilligt)
Jag bryter veckan på onsdagar varje vecka och ska försöka rapportera till fredagen här på bloggen varje vecka fram till jul .


Vi lägger in en utmaning med minst 2 pass hård träning i veckan för att komma igång med träningen. (tänk på att hård träning är olika för alla,du gör ditt bästa !)
Ta sedan gärna promenader där imellan för att få hälsans minuter på ca 30 minuter/dagen
Jag kommer lägga mitt mål att tappa vikt på 4 kilon fram till julen så det gäller att sätta fart för att hinna.


Vilket mål kommer DU lägga !!????
Häng med nu till en bättre hälsa så kan man gotta lite extra med samvete till jul
Tillsammans är vi starka och vi kan peppa varandra!!"

Mitt personliga mål är att gå ner 5 kilo samma viktmål som Åsa,  men jag tycker det verkar ganska realistiskt, jag vet också att jag inte kommer att åka och träna så jag lägger in 10.000-stegs ribban istället som vektyg och tar två raskare promenader i veckan och kan förhoppningvis här fram över även kunna ta upp springningen igen.. hoppas bara att knät håller denna gång..
Jag väger in mig i morgon måndag... Klarar jag detta, så byter jag tiotal innan jul!!, Det vore häftigt!!
Häng på du med!!!!
XX

Inga kommentarer: