min viktminskning

24 oktober 2011

Japp!!! på banan igen då

när jag väl blivit av med jobbet, ; ) så tog jag jycken och gick ut och gick... med den föresatsen att fylla dagens 10.000 stegs kvot..

Det är härligt att få gå ut och rensa hjärnan och ladda för middagstjänstgöringen och kvällssysslorna.
Jag kände faktiskt att jag saknat detta, måste få i denna vana igen..

Det var friskt och lite krispigt ute, Kung Bore släppte aldrig sitt grepp om baklandet i dag,  även om Moder sol vann med nöd och näppe dragkampen med ovansagda kung, om vissa delar av gräsmattan och fick i alla fall gräset att tina upp ett par timmar...

Det var ju ett tags sedan jag tog mig ut, jag sabbade ju ena knät när jag forserade lite för snabbt och ivrigt med det här med att börja med att springningen... men det var kul så länge som det varade... MEN jag ska dit än en gång men ska försöka ta det lite lugnare denna gång...

Raska promenader har ingen dött av vad jag vet...än, i alla fall.

Mörkret smög sig på liiite fortare än jag planerat så jag vände något för tidigt men ska nog få i hop dagenssteg, om jag så ska springa i trappen... Jag ligger just nu på 9749 steg i skrivande stund.

Imogon jobbar jag  06.30-16.15  inne i stan, så det blir kul att se hur jag ska orka/hinna få i hop stegen... Kanske man kan ta med sig brukaren ut på en prommis??? Det blir i alla fall en promenad till och från skolan... :))
XX

Inga kommentarer: