min viktminskning

4 april 2012

Ambulans

Hoppsan, inte visste jag vilket rabalder det skulle bli när jag, bara för husfridens skull, ringde rådgivningen på måndagskvällen...

Mitt magonda hade blivit värre, (ca 7 - 7.5 av 10) antagligen bara för att jag ringde ner till sjukhuset som opererade mig för överläggning,(även det för husfridens skull) Under denna överläggning kom vi överens om att de skulle skicka en provtagningsblankett för sedan kunna göra en skiktrönken, hur nu det stavas..8-), jag lovade också att ringa akut om det blev värre...

Det blev det också redan samma dag.. smärtorna från lunchen släppte lagom till när middagen skulle inmundigas och då började allt  om på nytt... för att sedan eskalera när jag drack kaffe lite senare...

Ringde ner till rådgivningen och de sa: KOM NER DIREKT! jaja, tänkte jag sån brådska är det väl inte... Jag tog bilen själv, för jag var övertygad att jag skulle bli hemskickad igen efter ett par timmar..
Fick kissa i mugg direkt vid ankomsten, och satt i det för en gång skull tomma väntrummet i ca fem (5!!) minuter, innan jag fick komma till ett rum...

Efter lite provtagning med blodtryck gick AT-läkaren för att ringa och rådgöra med någon gbp-insatt personal...

Strax efter kom en sköterska med en tillbringare med 8 dl kontrastvätska... Detta ska drickas upp på en timme (!?) Det är väl ca vad jag får i mig på en hel dag...

Fick i mig ca 6 dl av 8,  för gjorde kaffe ont i magen, så var det inget mot denna kontrastvätska... fick erbjudande om att få morfin eller dyl för smärtorna men jag skulle ju köra bil hem sedan så jag avstod... Jag vankade fram och tillbaka i korridoren med plastmuggen i ena handen och den andra höll hårt i magen...

Sedan gick det undan, det fanns ingen tid till ett besök på hemlighuset som jag precis just då var i strängande behov av det var bara att knipa i hop benen och se glad ut... Sängtransport upp på rönken... väl där fick jag klättra över till en annan brits, fick mera kontrastvätska, nu direkt in i armen, samtidigt som jag fick höra orden: NU kommer du att känna dig kissnödig, Jo jag tackar jag, Sedan in i "tunneln" Som tur var det fort över, för kissnödig var bara förnamnet... och sedan gick skjutsen tillbaka till akuten och det efterlängtade toabesöket...

Svaret från Sidny kom förvånande fort, fast det kanske inte var mitt i natten där... bråck på tarmen och det bör opererats omgående... Det var bara att ringa till sambon om bilhämtning och sedan sätta sig baklänges i ambulansen och åka 17 mil..

Inga kommentarer: