min viktminskning

10 juli 2011

Jag känner att jag snöat in på kolhydrater, framför allt knäckemackor med mjukost(!) Dels för att det är lättätit och går snabbt att fixa till, frukost mellis och kvällis...

Jag skulle vilja äta lite åt LCHF-hållet, fast lite lightare eftersom jag mådde så bra på den dieten.(förutom att jag inte gick ner något) Jsg skulle även vilja skippa alla lightprodukter, och bara köra rena varor, men är lite feg, rädd att förstöra min nya mage och även att börja dumpa...

Äter visserligen även kolhydrater till huvudmålen, men där är det lättare att variera så det stör mig inte lika mycket... Jag vet inte hur man gör för att räkna ut kalorier och vet inte om jag ligger på rätt nivå men jag har märkt att jag fryser lätt på kvällarna..

Sedan är det här med proteinerna, undrar är det sant att...  om man äter tillräckligt med protein så sparar man inte bara på musklerna utan också på håret???

Inga kommentarer: