min viktminskning

6 juni 2011

Vattnet är en plåga...

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att dricka vatten, det är ju snudd på omöjligt.. ett par klunkar sedan tar det stopp! det känns som ett lock läggs på, eller som en giagantisk luftbubbla, en rap som är för långt ner... Jag får verkligen kämpa varenda dag, för att få i mig tre såndana här flaskor...  Eftersom jag har så svårt att dricka, så måste jag ju släppa med mig den överallt. Bl a för att bli påminnd om att dricka, men det enda som händer är att jag ställer ifrån mig den någonstans och glömmer var jag ställt denna förhatiga flaska..

Det känns ju ännu mer viktigt att komma ihåg att dricka nu, när det är så varmt. då kanske man rakt skulle behöva bälga i sig kanske tom två flaskor till... Puh!!

Enda gången det går någolunda att dricka är när jag sitter still och i stort sett håller i flaskan hela tiden, typ i bilen eller framför teven... nu ser jag så sällan på teven, men sitter dessto mer framför datorn...

Men det är väl nästan det enda så här långt, som är negativt och svårt efter operationen.

Inga kommentarer: