min viktminskning

23 april 2010

Bortslarvad remiss

Efter har väntat, i mitt tycke halvt ihjäl mig, så ringde jag i går åter igen till Kirugmottagningen


dit min remiss skulle skickas... Även denna gång hittades den inte... grrr



Efter att ha avslutat det samtalet så ringde jag genast upp VC och knappade in mitt

personnummer och telefonnummer... medans jag tänkte mörka tankar.



På våran VC får man inte tala med någon utan man måste knappa in vissa data och då får

man en tid när de ringer upp och sen är det bara att snällt vänta tills de ringer upp

igen...



45 minuter senare så ringer VC upp..... hrmmm, de kan inte hitta att remissen gått

iväg... konstigt var har den tagit vägen? säger sköterskan förbryllad... När jag sedan säger att när jag ringde för en vecka sedan så sas det att den gått iväg.... vem pratade du med då frågade hon då? JAA, VEM KAN DET HA VARIT TRO... ANTAGLIGEN EN VITKLÄDD PERSON SOM JOBBAR MED DEJ KASKSKE, hade jag viljat skrika men sa inget utan bet ihop om min frustration



Fustrationen om att jag på det här sättet kommer att ha tappat en månad i kön, det kan ju inte hon göra något åt... utan det hon kan göra är bara att ordna så får prata med läkaren igen...

jag måste ju prata med läkaren skrev ut remissen för en ny.... Börja om från början börja om på nytt!!! Vårdgarantin gäller tyvärr inte utan remisss!!!

Inga kommentarer: